Overraskende comeback giver ny trænerduo i Kerteminde HK

Ved du, at Kerteminde HK er en af de få klubber på Fyn, der i år har haft hold i alle børne- og ungdomsrækker for piger? Det skal vi være glade for og stolte over, da der næsten ikke er nogen klubber på Fyn, som har det. Og de fleste af de klubber, der har det, det er i øvrigt fusionsklubber.

Kerteminde Håndboldklub vil nu satse ekstra på seniorkvinderne i Kerteminde Håndboldklub. Vores tidligere trænere Christian Niller Nielsen har valgt, at han vil træne ungdomshold igen, og vi siger ham mange tak for indsatsen med både U19-kvinderne og seniorkvinderne. Godt arbejde, Christian.

Den nye cheftræner for Kerteminde HKs bedste kvinder bliver Martin Poulsen. Han har i den forløbne sæson været træner for vores herrer i Fynsserien.

- Efter fire gode sæsoner på drenge- og herresiden synes jeg, at det var på tide at vende tilbage til kvindehåndbolden. Der er et stort potentiale på både U19 og senior i Kerteminde allerede, og da vi i klubben vil forsøge at gøre endnu mere for pige- og kvindesiden, så fandt jeg udfordringen spændende, forklarer Martin Poulsen, som også sidder i KHs bestyrelse.
Han tilføjer, at han glæder sig over, at det er lykkedes for klubben at skaffe ham en assistenttræner med spillererfaring fra højt niveau, og at den kombination vil være det perfekte match.

Martin Poulsens assistenttræner er nemlig en spiller, der gør comeback til Kerteminde HK. Hun kommer fra Gudme HK i 1. division, hun har tidligere vundet DM-medaljer med Skanderborg Håndbold Elite Akademi, hun har optrådt i rødt og hvidt på U17-landsholdet, men to korsbåndsskader satte en brat stopper for den udvikling. Det er Emilie Jäger, der har valgt at sige ja tak til at blive spillende assistenttræner for Kertemindes kvinder.

- Jeg blev så glad for at få henvendelsen, og jeg glæder mig så meget ti det. Tre år med to korsbåndsskader havde fået mig til at bruge mine kræfter på mit statskundskabsstudie på SDU, hvor jeg bliver bachelor til sommer. Men da Kertemindes formand spurgte, om jeg ville tilbage, kunne jeg mærke, at jeg alligevel ikke var færdig med håndbold, selv om mine to fritidsjobs tager så meget tid, at jeg ikke kan træne så meget, som jeg gjorde i Skanderborg Håndbold og i GOG/Oure, beretter Emilie, som håber at være kampklar til sæsonstart.
Kerteminde HK tror, at kombinationen af den erfarne træner, Martin Poulsen, og den unge assistenttræner med erfaringen fra banen vil være perfekt for den talentfulde flok i klubben.

- Jeg har suget en masse til mig fra ungdomslandstrænere og talenttrænere, som jeg tror på, at jeg kan bruge i Kerteminde, hvor jeg begyndte at spille håndbold – i øvrigt med min mor og far som trænere. Nogle af de dejlige piger, jeg spillede sammen med dengang, er her da heldigvis, og det er noget af det, jeg glæder mig allermest over, slutter Emilie Jäger.

Martin Poulsen understreger, at satsningen på kvindehåndbold jo både kræver noget af spillerne – og af omgivelserne. Og at alle nye spillere er hjerteligt velkomne.

- Og hvis du vil være med i arbejdet i i øvrigt, så er du også velkommen. Hvis vi skal have flere ind og se, og hvis vi skal have mere fest omkring kvindehåndbolden – ja, så kræver det jo, at der kommer nogle frivillige kræfter, som vil være med at skabe den gode energi. Så meld dig bare – hvis du vil være med at forløse potentialet på Kerteminde HKs kvindeside.

I hele Kerteminde HKs bestyrelse er vi meget glade for, at vi kan tilbyde en så skarp duo til alle dem, der gerne vil spille seniorhåndbold i Kerteminde HK. Nu er rammerne der i hvert fald.

Kerteminde HKs bestyrelse